Alla inlägg den 19 februari 2009

Av Mimmi - 19 februari 2009 23:59

En sak som massa människor babblar om väldigt ofta är att hitta just den rätta personen att leva med just för dom.

Men kan det verkligen vara så att det bara finns en rätt person för alla..? Jag har väldigt svårt at tro på det.. Är det inte så att rätt person vid rätt tillfälle känns som den rätta? Efter ett tag kan man då märka att det inte var rätt person.. Och om man nu skulle träffa en peron som man älskar, hur vet man då om han är den rätta eller inte? Kan man lika gärna ha missat den rätta?

Om det nu bara skulle finnas en rätt person för mig, skulle det då inte vara svårt att hitta den personen bland 7 miljarder människor..

eller i alla fall hälften utav det. Hur vet man då vart man ska leta?

Och om man alltid letar efter Mr right så kommer man förmodligen aldrig hitta honom, då blir livet ett evigt sökane om man kommer att sluta ensam.

Men om man inser att det inte finns någon Mr right så kan man hitta en person som man älskar och som älskar en tillbaka och den personen kommer ju att bli Mr right.

Vad är det då egentligen folk söker efter hos "den rätta"?

Är det det där magiska som händer när man träffar en person man tycker om, och att det där magska ska vara för resten av livet, happily ever after..

Eller vill man att den rätta ska vara snygg och rik och kan ge en allt man vill ha? Jag vet inte ens om det där magiska existerar.. Är det inte bara känslan vi får när vi attraheras av någon och att det kan hända med flera olika personer?


Jag tror inte att det bara finns en rätt person för alla, då skulle vi sällan hitta honom eller henne. Jag tror mest på att om man träffar någon vid rätt stadie i livet, någon som man verkligen kommer överänns med och man älskar varandra så kan man leva lyckliga i alla sina dagar, men man måste förstå att det inte alltid kommer att vara lätt, älskar man någon så måste man gå igenom både bra och dåliga stunder tillsammans. Det kommer förmodligen tillfällen då man tycker att det inte fungerar, men älskar man varandra så måste man vara berädd på att offra lite för varandra också. Man kan inte förvänta sig att allt skall vara en dans på rosor.


The greatest thing you will ever learn, is just to love and be loved in return!

NH

Av Mimmi - 19 februari 2009 19:42

Igår hade jag tagit en dusch, tagit på mig min pyjamas, och myst ner mig framför tv:n när Kicki ringer halv tio och med lite oskylldig röst frågar om jag vill följa med ut :) Och det är klart jag ställer upp :P Haha så på mindre än en halvtimme gör jag mig klar och kilar dit! När jag kommer så är Janne, Viktor och Linn där oxå och en grogg eller två slinker ner. Sedan gick alla förutom Linn till NH!

Vi hade en sjukt rolig kväll! Även om några vart lite ledsna på slutet som var lite tråkigt.. :( Men i det stora hela så dansade vi gärnet och hade en riktigt trevlig kväll.

Har varit väldigt seg idag, nu ska jag kila iväg hem till Kicki och fika lite :)


 Puss Puss!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards