Direktlänk till inlägg 3 mars 2009

Upp och ner, ner och upp!

Av Mimmi - 3 mars 2009 17:26

I fredags var det meningen att jag och Linn skulle gå på premiären av Män som hatar kvinnor, men vi kom fram till att det var lite tajt om tid eftersom Linn skulle flytta samma dag, så det vart en stund på skolan för att betala sittning och låna böcker, sedan vart det en heldag med flytt. När vi vart klar kom jag, Linn och Kicki på att vi hade förtjänat en Prins Oliver för att resultatet på tvistevägen vart så otroligt bra!! Så med Prinsen och massa tjejsnack så vart det en riktigt trevlig kväll  :)

 Lördagen var ju en dag för sig kan man väl säga.. Men jag börjar från början. Det började med att jag och Linn åkte ner på stan och jag köpte nya jättefina gardiner! :D Och så vart det såklart en sväng till systemet för en ny Prins!

Mot middagstid drog jag mig över till Tvistevägen 11 för att komma precis när maten som Kicki och Linn hade lagat var klar :) Så vi åt jättegod mat och drack jättegott vin och hade väldigt trevligt.

 Sedan började melodifestivalen och Linn får ett väldigt underligt sms.. Då är det någon som frågar om hon har slängt en dator (som hon har) och frågar om hon vill ha någon data ur den.. Vi alla blir lite chockad och jag får ringa och prata med killen och fråga vad han håller på med, då har han använt en annan skärm (eftersom skärmen på datorn är trasig..) och gått in och kollat igenom hennes saker! Men det löste sig tillslut och hon fick tillbaka datorn, så nu ska hon typ slå sönder den helt och kasta det direkt på tippen :P

Men sen kom Per, Tjuren och Robert förbi och vi tittade klart på melodifestivalen där det för övrigt var helt värdelösa låtar med, och vi drack och hade trevligt tills jag får såå J---a  ont i magen och vet inte riktigt vad som är fel.. Dom andra trodde tydligen att det var panikångest, men vad vet jag.. Tack och lov så hjälpte Kicki, Linn och Linns mamma mig och det gick tillslut över, helt underbara är ni!!!

Efter jag sminkat över tårarna så drog vi vidare till E-pubben där vi dansade och hade jätteroligt hela kvällen tills Linns telefon blir stulen.. Jag hatar verkligen folk som snor saker från andra, dom får ju ändå ingen nytta utav sakerna när man spärrar skiten! Men men, idioter finns det överallt! Vi letade iaf överallt trots att man förstod att någon tagit den eftersom den blivit avstängd..

Nygren var också på besök i Umeå över helgen för att hans pappa fyllde år! Så efter E-pubben så åker jag ner och möter dom på stan. Medans jag är på max och väntar så möter jag några mycket intressanta personer.. En kille kom fram och det första han frågar är om jag vill följa med honom hem.. Det kanske funkar att vara så rakt på sak också :/ Men rolig var han iaf :P Efter det sätter jag mig inne på max för att det var så kallt ute och då kommer an annan kille och sätter sig bredvid mig och han bjuder mig på lite av hans mat och vi har en riktigt trevlig liten pratstund :)

Tillslut kommer Nygren och co och jag följer dom ända till Umedalen till Mange på efterfest! Där slocknade Nygren efter en öl och vi andra fortsatte dricka och sjunga en massa! Väldigt trevligt och roligt hade vi :) Men dock har jag en liten minneslucka där på slutet utav kvällen.. Jag kommer ihåg att vi satt och sjäng och sen vaknar jag med en filt över mig i soffan.. Hmm undrar vad som hände..

På söndagen var jag bara väldigt bakis och satte mig på en buss hem som tog en halvtimme.. Inte såå trevligt.. Tittade förbi Linn en sväng och sen hem och tog det lugnt hela kvällen..

Igår var jag och Linn äntligen och såg Män som hatar kvinnor och den var så j---a bra!! Hemsk men bra!  Det var några detaljer som inte var med från boken, men det är ju ganska förståligt, filmen är två och en halv timme nu, tänk hur lång den hade varit om allt från boken var med!  :P

Efter filmen drog vi hem till Kicki och kollade på raw och åt nybakt bröd som var väldigt gott :D Tack Kicki!

Fick veta i helgen också att Josse dissar mig för Metallica nästa helg! Bra gjort gumman ;) Men hon har lova att lyssna och njuta åt mig med!!

Man kan väl säga att den här helgen har varit lite upp och ner.. eller vad säger ni? Men trots det så har den på något sätt varit väldigt bra.. Hmm ja, det gäller väl bara att se något positivt ur det negativa och göra det till det bästa man kan, skulle vi ha tjurat länge på allt som hänt så skulle vi ju ha missat allt roligt som hände :D

Puss och ha en bra dag :D

 
 
Ingen bild

josse

3 mars 2009 17:55

haha, jag fick bara lite förhinder ;) hihi, kommer någon annan helg framöver. LOVE YA!

 
Kicki

Kicki

3 mars 2009 22:20

Hahha härlig sammanfattning gumman!!! Till helgen blire ännu mera partaj, sen bör det nog bli lungt ett tag framöver hahah!
PUSSS

http://kickiskrypin.blogg.se

 
Ingen bild

Mimmi

4 mars 2009 14:44

hahaha ja det kanske bör bli lite lungt ett tag sen :P Men klarar vi det är ju frågan :P haha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - 2 juni 2009 00:04

Det värsta jag vet är att säga hej då! Idag har vi haft en hej då fika med alla vänner... Kommer sakna er!! Men vi ses i sommar! Det är så jävla jobbigt för om några timmar åker jag till Sundsvall och kommer inte tillbaka till Umeå nästa år (självkla...

Av Mimmi - 26 maj 2009 02:08

Nu är det inte länge kvar tills jag flyttar hem till Sundsvall igen. Vet inte riktigt hur jag känner inför det, visst ska det bli skönt att komma hem till alla vänner och familjen, men samtidigt lämnar jag ett helt liv bakom mig här i Umeå. Det komme...

Av Mimmi - 18 april 2009 00:58

Ja den här veckan har bjudit på både det ena och det andra :) I lördags kom Josse hit! Så roligt vi har haft och några soliga fina dagar :) Det har som vanligt inte varit en lugn stund när hon varit här och nu när hon åkt hem så känns mitt lilla rum ...

Av Mimmi - 6 april 2009 18:04

Ja, då är man i Umeå igen efter at ha varit hemma, och måste ju säga att man är lite förvirrad efter en örvirrad helg. Både fredagen och lördagen började bra, men slutade inte lika så bra.. I fredags var jag och carro i stan och birsta och shoppade ...

Av Mimmi - 1 april 2009 19:19

Vinkursen har börjat, det börjar bli vår i luften och allt är bara härligt! Snart är det dax för Italien också :D Läängtar!!! Men det finns ju alltid något som inte är bra... Hemma finns det en person som ligger på sjukhus, och det verkar inte gå så ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards